Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na vybraných pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá geografickým vzděláváním a analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na výuku zeměpisu, respektive analyzovat prováděné kurikulární změny v českém školství a jejich reflexi vyučujícími pražských gymnázií, personální a obsahové zajištění výuky geografie a formy vzdělávání na pražských gymnáziích. Konkrétně zde pak hledáme odpovědi i na otázky, jak se liší názory pedagogů na novou podobu maturitní zkoušky, a zda lze se zmíněnou maturitní zkouškou očekávat i změny ve způsobu výuky. Práce je založena zprvu na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství a vlastní empirická část pak na výsledcích dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s jedenácti respondenty z řad učitelů geografie devíti pražských gymnázií.
Čtenářská gramotnost jako cíl pro každého maturanta? Analýza úloh čtenářské gramotnosti v učebnicích pro střední školy a didaktickém testu.
Honců, Hana ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti v učebnicích a pracovních sešitech pro studenty středních škol. Cílem práce je zjistit, zda se v učebnicích a pracovních sešitech objevují úlohy, které se týkají oblasti čtenářské gramotnosti a rovněž to, zda tyto publikace obsahují úlohy, se kterými se studenti setkávají v didaktických testech. Nejprve jsou vymezeny pojmy gramotnost, funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Jsou charakterizovány složky čtenářské gramotnosti i faktory, které ji ovlivňují, zejména školní prostředí. Rovněž je vymezen vliv učebnic. Dále práce obsahuje dvě analýzy. První analýza se týká zastoupení čtenářské gramotnosti v maturitním didaktickém testu z roku 2016, druhá analýza zkoumá zastoupení úloh na čtenářskou gramotnost ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech pro střední školy. Klíčová slova: čtenářská gramotnost, didaktický test, učebnice, střední škola
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na vybraných pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá geografickým vzděláváním a analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na výuku zeměpisu, respektive analyzovat prováděné kurikulární změny v českém školství a jejich reflexi vyučujícími pražských gymnázií, personální a obsahové zajištění výuky geografie a formy vzdělávání na pražských gymnáziích. Konkrétně zde pak hledáme odpovědi i na otázky, jak se liší názory pedagogů na novou podobu maturitní zkoušky, a zda lze se zmíněnou maturitní zkouškou očekávat i změny ve způsobu výuky. Práce je založena zprvu na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství a vlastní empirická část pak na výsledcích dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s jedenácti respondenty z řad učitelů geografie devíti pražských gymnázií.
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce, jak název napovídá, se zabývá geografickým vzděláváním. Konkrétně pak analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na samotnou výuku zeměpisu a zhodnotit, analyzovat, posoudit: a) rozdíly v přístupu jednotlivých pražských gymnázií ve vzdělávání geografií. b) představy samotných učitelů geografie, jaký prostor věnovat jednotlivým geografickým tématům nebo tématům jinak se geografie týkajících. Dále v tomto směru posoudit "homogenitu" těchto názorů a konkrétních tematických plánů geografie na jednotlivých školách i se zaměřením na plánovanou změnu maturitní zkoušky. Práce je založena na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství, vlastní empirická část se pak opírá o výsledky dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s 11 respondenty z řad učitelů geografie 9 pražských gymnázií.
Návrh a vyhodnocení nízkonákladové internetové marketingové kampaně pro vzdělávací online produkt
Bělík, Pavel ; Topolová, Ivana (vedoucí práce) ; Čarek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá navržením, provedením a vyhodnocením internetové marketingové kampaně pro malý projekt v rané fázi vývoje. Tento projekt se nazývá Hard Work a pohybuje se na trhu online kurzů ke státní maturitě z matematiky. Cílem práce je na základě tří dílčích nízkorozpočtových online marketingových kampaní (Facebooková kampaň, YouTube kampaň a E-mailová kampaň) získat dostatek dat pro vytvoření doporučení, která budou výchozím bodem pro tvorbu následující marketingové komunikace projektu s významně vyšším rozpočtem. Struktura práce je rozvržena do čtyř tematických okruhů. První se zabývá teoretickými základy klasického a internetového marketingu. Druhý slouží k analyzování trhu, odhadu jeho potenciálu a identifikaci cílového zákazníka. Třetí část je návrhem zmiňované kampaně a čtvrtá část všechny tři dílčí kampaně shrnuje, vyhodnocuje a ukazuje další možné cesty směřování marketingové komunikace Hard-Work. Závěr pak koncentruje všechna důležitá doporučení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.